Sådan kommer du i gang med digital markedsføring

Sådan kommer du i gang med digital markedsføring
SPONSORERET AF WWW.MCB.DK |

ANNONCE FRA www.mcb.dk

Hvad er vigtigere end at have et godt produkt? At folk kender til det. For du kan levere noget, der på alle tænkelige parametre er bedre end konkurrentens produkt, men har ingen hørt om dit brand eller dit produkt, får du ingen kunder i butikken. Du er nødt til at tænke på marketing – eller: Andre kan tænke for dig. Hvad digital marketing gælder, så kan du hurtigt søge dig til marketingspecialister.

Gør firmaet synligt på sociale medier
Lad os for en stund glemme, at du stadigvæk kan få annoncer i den trykte avis, sponsere den lokale fodboldklub og få reklamer omdelt. Lad os blot se på dine muligheder for marketing på nettet: Hvad har du til din rådighed her, hvad redskaber til digital markedsføring angår? Til at starte med kan du gøre din virksomhed synlig på sociale medier ved at lave firmasider/-profiler, du udgiver indhold på.

Sæt en hjemmeside op – begynd med SEO
Selvfølgelig skal du også have en hjemmeside til din virksomhed sat op, som du også lægger indhold op på, der forhåbentlig gør din side synlig i folks søgeresultater. SEO er nøgleordet, når det kommer til indhold. SEO er søgemaskineoptimering – en paraplybetegnelse for flere digitale arbejdsgange, der alle har til formål at give din webside en bedre organisk (naturlig) placering i folks søgeresultater.

Få en bedre placering i søgeresultater
Fx så kan en arbejdsgang inden for SEO være at skrive produktbeskrivelser eller blogindlæg, hvor du flittigt bruger nogle af de ord, folk på jagt efter et produkt som dit kunne tænkes at søge på. Du skal dog gå metodisk til værks, så du ikke ender med at lave indhold, der fremstår som forsøg på at snyde søgemaskiners algoritmer. Og indhold skal du stadig skrive, så det fænger de menneskelige læsere.

Et SEO-bureau kan hjælpe dig godt i gang med at lave og eksekvere en SEO-strategi.