3 tips til at generere flere B2B salg

WWW.BISNODE.DK • GRATIS

3 tips til at generere flere B2B salg

ANNONCE

Business to business salg kan være en lang og opslidende proces. Sagsansvarlige i b2b virksomheder skal ofte igennem en uendelig mængde afslag før den første potentielle kunde siger ja. B2b kunder har som regel en meget længere kunderejse end den vi kender fra B2C markedet. Der er ofte flere interessenter ind over beslutningen og værdien af produkter/services skal præsenteres fra flere vinkler med skarpe argumenter.

Sørg for at din kundedatabase altid er up to date

En opdateret kundedatabase er alfa omega for at sikre mere b2b salg. Det lyder måske elementært, men desværre arbejder rigtig mange b2b virksomheder med oplysninger, der enten er forældet eller decideret forkerte. Det leder til forkerte udsendelser og får virksomheden til at fremstå uprofessionel i dialogen med kunden. Faktum er at en opdateret kundedatabase giver mærkbare resultater.

Bisnodes smart data integration giver virksomheder mulighed for at automatisere opdateringer af kundedata, så medarbejdere slipper for manuel håndtering af CRM opdateringer og dermed kan fokusere på salget.

Kombiner din egen kundedata med online data fra markedet

Når du har sikret at kvalitet af din kundedata er i top, så er næste skridt at kombinere det med data fra markedet. Med intelligent brug af din egen data i samspil med ekstern data, kan du bruge viden fra dine eksisterende kunder til at vurdere potentialet i det samlede marked. Dette giver mulighed for at øge værdien af den enkelte kunde og ikke mindst finde potentielle kunder, der er sammenlignelige med de bedste kunder i din database. Virksomheder kan dermed allokere deres tid og ressourcer til de stærkeste leads og undgå spildt arbejdskraft.

Den rette kombination af intern og ekstern data åbner også for nye muligheder for segmentering. En indgående indsigt sine bedste kunder skaber bedre segmenteringskriterier i jagten på nye kunder.

Læs mere om hvordan du finder nye b2b kunder baseret på din nuværende kundedata

Data mining giver nye indsigter, der leder til mere salg

På samme måde som guldgravere filtrerer store mængder jord i jagten på guldklumper, er data mining en proces, hvorpå der søges efter mønstrer og strukturer i større datamængder. Virksomheder opsamler og producerer store mængder data om deres kunder. På overfladen har denne type data begrænset værdi for virksomhederne. Graver man dybere ned i dataen med data mining kan man finde nye indsigter, som selv den skarpeste market research analyst har overset. Ved hjælp af disse indsigter kan virksomheder holde sig på forkant med trends, tendenser og skift i deres kunders behov.

Datadrevet beslutningsprocesser er kommet for at blive, også i b2b markedet. Hvis man som b2b virksomhed ønsker at gøre op med beslutninger baseret mavefornemmelser, kræver det en struktureret tilgang til sin data.

Bornholms Tidende
Nørregade 11-19
DK-3700 Rønne
CVR Nr: 35244115

Tlf.: 5690 3000
E-mail: Redaktionen

Chefredaktion
Øjvind Hesselager (chefredaktør)
oh@bornholmstidende.dk

Direktion
Kim Eland (adm. direktør)

Webmaster: Webmaster

Kontakt
Kontakt os
Abonnementsbetingelser
Cookie og privatlivspolitik



Hotline
Har du et tip eller hastende
redaktionelle henvendelser uden
for kontortid er du velkommen til at bruge linket her:Tip avisen.

© Copyright 2021 Bornholms Tidende.