Mette Frederiksen danner regering med fire partier

POLITIK | 1. JUN • 21:59
Af:
Ritzau
POLITIK | 1. JUN • 21:59

Danmark får en ny regering bestående af Socialdemokratiet, SF, Moderaterne og De Radikale.

Næsten ti uger efter folketingsvalget er en ny regering nu på plads i Danmark.

Mette Frederiksen bliver igen landets statsminister.

Hun har mandag aften meddelt kong Frederik, at hun danner en regering bestående af Socialdemokratiet, SF, Moderaterne og De Radikale.

Det siger hun til pressen foran kongeskibet "Dannebrog" i Odense, hvor kongeparret opholder sig.

- Jeg har meddelt, at der kan dannes en regering efter lange forhandlinger, siger hun.

Et regeringsgrundlag vil blive præsenteret tirsdag, inden ministrene præsenteres onsdag, lyder det.



INDENFOR

Oliekongen nyder sit nye liv
EKSKLUSIV | ABONNENT

Oliekongen nyder sit nye liv

Manden bag rapsolie-eventyret på Lehnsgaard.
Mad-entreprenøren fra Melsted
EKSKLUSIV | ABONNENT

Mad-entreprenøren fra Melsted

Fra vanvidskøkkenet i Rom til madfest i Gudhjem. Det er notorisk fart over feltet for Mikkel Marschall, skaberen af sol over Gudhjem. Men lidt mindre end tidligere, for en en voldsom stresssygdom lærte ham, at man er nødt til at træde på bremsen, selv om det er svært.
FÅ ABONNEMENT