– Duke Ellington sagde, at der er to slags: god og dårlig. Jeg lytter som regel til den gode. Det er helt banalt, men han mente, at der er god musik inden for alle genrer, men der er også dårlig musik inden for alle genrer. Der er fantastisk klassisk musik, og så er der noget, jeg ikke kan holde ud. Der er meget jazz, jeg heller ikke kan holde ud, men der er noget, jeg elsker, og sådan er det jo. Jeg plejer at sige, at jeg er åben overfor alle genrer, men det er ikke alt, jeg kan lide.
Hvad får du ellers tiden til at gå med?
– Jeg laver lidt keramik om sommeren. Det er i virkeligheden min uddannelse, men den gik jeg bort fra efter min tid på Kunsthåndværkerskolen. Da var det glas, der var op i tiden. Det skrev de i Alt for damerne og Bo Bedre, og så blev det sådan. Så begyndte jeg at spille i København, og det ene band tog det andet, og pludselig var der gang i pladeproduktionerne. Flere og flere pladeselskaber poppede op, fordi afgifterne på grammofonplader blev sat drastisk ned. Der var en luksusskat på 30 procent indtil 1976, og så var det 15 procent fra '76 til '96. Der har været hårde betingelser, men jeg var med i den gode tid, hvor der blev produceret mange plader, solgt plader, og man tjente penge på det. '70'erne og '80'erne var storhedstider, så jeg var med på en bølge, hvor jeg levede fremragende som studiemusiker og deltog på en masse plader af forskellige slags.
Hvorfor vendte du tilbage til Bornholm sin tid?