TV 2 øger omsætning trods fald i abonnenter og reklameindtægt

27. AUG 2025 • 16:11ERHVERV/POLITIK

TV 2 oplever et fald i abonnenter på streamingtjenesten TV 2 Play, mens reklameindtægten er faldet.

TV 2 løfter omsætningen i årets første seks måneder, men regnskabet kommer ikke uden hår i suppen.

Siden årsskiftet har der været et "marginalt" fald i antallet af abonnenter på streamingtjenesten TV 2 Play.

Det viser TV 2's halvårsregnskab, der blev offentliggjort onsdag.

Samlet set endte omsætningen i årets første halvår på 2,1 milliard kroner, hvilket er en stigning på 138 millioner kroner sammenlignet med samme periode i 2024.

Den øgede omsætning skyldes blandt andet, at priserne i foråret sidste år blev hævet. Derfor er prisændringerne nu slået fuldt igennem i regnskabet, lyder det.

TV 2's finansdirektør, Jakob Fink, kalder det et "godt halvår i et svært marked".

- Men vi ser også en nedadgående tendens i den traditionelle reklameomsætning, samtidig med at vi skal hente væksten på et streamingmarked med intensiveret konkurrence, siger han i en pressemeddelelse.

TV 2 oplever en nedadgående tendens i reklameomsætningen.

Reklameomsætningen er faldet med to procent, og det skyldes et fald i den traditionelle reklameomsætning.

Annonceomsætningen faldt fra 756 millioner kroner til 742 millioner kroner.

Faldet kompenseres dog af en stigning i den digitale reklameomsætning.

- Det er med andre ord blevet sværere både at få nye Play-abonnenter ind og at fastholde dem, samtidig med at det digitale salg skal kompensere for faldet i den traditionelle forretning, siger finansdirektøren.

Det rokker dog ikke ved, at TV 2 Play er den mest foretrukne streamingplatform i Danmark.

Ifølge TV 2 er streamingplatformens seerandel blandt alle danskere 17,7 procent i første halvår.

Selv om det er et mindre fald sammenlignet med 2024, sender det TV 2 Play til tops blandt streamingtjenester i de danske stuer.

/ritzau/

MESTE LÆST ERHVERV-POLITIK (48 T)

SENESTE RITZAU

FÅ ABONNEMENT