Derudover har energi-, råvare- og emballagepriserne stabiliseret sig på et højere niveau end før energikrisen i 2022, hvilket har resulteret i et kraftigt fokus på omkostningsstyring.
Krølle-Bølle er et hit
At direktøren ser positivt på fremtiden, skyldes blandt andet, at Bornholms Ismejeri har vundet terræn i on-trade-sektoren, der omfatter salg til iskiosker, cafeer og restauranter. Derudover har lanceringen af is med det berømte Krølle-Bølle-navn styrket ismejeriets positionering, særligt på Bornholm. Navnet bringer smil frem hos forbrugerne og er ifølge Jonas Bohn et stærkt forretningsben, selvom det har krævet og fortsat vil kræve store investeringer i markedsføring, maskiner og mennesker.
– Vi oplever en stor glæde ved gensynet med den frække trold og ser frem til at bygge videre på dette ikoniske brand, siger Jonas Bohn.
Alt i alt er der tro på, at fortsat stram omkostningsstyring, en fokuseret indsats på on-trade-sektoren og måske endda en aftale med en landsdækkende detailkæde kan betyde, at Bornholms Ismejeri vil kunne vise positive resultater i de kommende år.