– Efter ismejeriet flyttede hen til deres gamle lokaler, så tænkte jeg: hvad kan vi bringe til Bornholm, som ikke har været her før? Det skal være noget nyt og interessant, som har en god historie og kan bidrage med noget til byen og til turismen, siger Magnus Dyrmose til Tidende.
KnowledgeCotton en oplagt samarbejdspartner
Det er stadig Nexø Herremagasin, der har butikken på torvet i Svaneke, men pop up-butikken er 100 procent et KnowledgeCotton-koncept, hvilket vil sige, at det er dem, der har bygget shoppen, og det er deres varesortiment.
For Magnus Dyrmose var det vigtigt, at samarbejdet ikke blev indgået med hvem som helst, og det interessante ved KnowledgeCotton er især den måde, de driver deres forretning på, fortæller han.
– Det der kunne være spændende, er hele deres filosofi med bæredygtighed i tøjet. Ikke kun det her med, at det skal være økologiske metervarer, men også at tage ansvar i forhold til aflønning og tage ansvar for medarbejderne på de fabrikker, hvor tingene bliver produceret. Så der er en masse ting, som vi synes kunne være interessant at bringe ind i et koncept i sommerperioden, forklarer Magnus Dyrmose.