For Magnus Dyrmose var det vigtigt, at samarbejdet ikke blev indgået med hvem som helst, og det interessante ved KnowledgeCotton er især den måde, de driver deres forretning på, fortæller han.
– Det der kunne være spændende, er hele deres filosofi med bæredygtighed i tøjet. Ikke kun det her med, at det skal være økologiske metervarer, men også at tage ansvar i forhold til aflønning og tage ansvar for medarbejderne på de fabrikker, hvor tingene bliver produceret. Så der er en masse ting, som vi synes kunne være interessant at bringe ind i et koncept i sommerperioden, forklarer Magnus Dyrmose.
En anden årsag til, at valget faldt på KnowledgeCotton er den appel, som brandet har til især det tyske og norske marked, hvilket Magnus Dyrmose også allerede kan se, efter pop up-butikken åbnede den 1. juni.
– Det er to lande, der går utrolig meget op i, hvordan tingene er produceret, og hvor de kommer fra. Så vi oplever allerede rigtig mange tyskere og nordmænd, der er inde og købe i butikken. Vi vil også gerne prøve af, hvordan de udenlandske turister reagerer på det mærke her. Sådan vi ikke kun henvender os til danske turister, siger ejeren af Nexø Herremagasin.