– Den fjerde frekvens er ikke den sidste afgang på dagen, som man kunne tro, men klokken 10.30 fra Rønne, og den er utroligt populær. Derfor ønsker turisterhvervet og passagerrepræsentanterne ikke at give afkald på dem, siger Mikkel Lund Ørum
Hvis man byttede med de afgange, der bliver brugt allermindst, ville det så i din optik være en brugbar løsning?
– Nej, fartplanen er bedst, når den er kontinuerlig, siger Mikkel Lund Ørum.
Han retter i stedet fokus mod en anden finansieringskilde, som imidlertid ikke var mulig i år. Når Molslinjen ikke får brugt alle de penge, der er givet til at drive den ekstra fjerde frekvens, skal de anvendes på ekstraafgange det følgende år. Disse afgange bliver fordelt på Ystad-ruten på dage, hvor passagerbehovet skønnes at være størst, selvom den eksisterende fartplan en del af tiden burde være tilstrækkelig, mener BHS-afdelingsdirektøren.