Omsorg i højsædet

Omsorg i højsædet
Jeg kan personligt glæde mig over et helt fantastisk møde, skriver Danny Christensen. Arkivfoto: Henrik Nielsen
SYNSPUNKT | DEBAT | Tirsdag 23. september 2025 • 19:00
Af:
Danny Christensen
Allinge
SYNSPUNKT | DEBAT | Tirsdag 23. september 2025 • 19:00

Indlæggelsen på hospitalet var en god oplevelse

Bornholms Hospital er - udover sin fine arkitektur, de velfungerende afdelinger og sine høje hygiejnestandarder - også en pragtfuld arbejdsplads ifølge personalet.

Man læser og hører alt for tit om, når noget er slået fejl, behandlingen ikke har været tilfredsstillende, eller ventetiderne har været for lange.

Et fantastisk møde

Jeg kan personligt glæde mig over et helt fantastisk møde med denne institution.

Fra et besøg hos egen læge ved middagstid til akut indlæggelse kl. 15.30 og operation kl. 18.30 (navlebrok), må jeg bare sige, at jeg er dybt imponeret.

Fra mødet ved skranken, til interview, indlæggelse, operation og opvågning gik der i alt 3 timer. Herefter indkvartering på en to-sengs stue med eget fjernsyn, utrolig omsorg og dejlig mad.

Første nat var selvfølgelig uden søvn - trods smertedækkende morfin, men dog ingen sovemedicin - og med uro, svimmelhed og nervøsitet. Men søvn ville jeg heller ikke have fået derhjemme.

Da solen stod op, og de betænksomme nattevagter havde fået fri, så fortsatte forplejningen, omsorgen og den utrolig rørende individuelle behandling af patienterne. Glimrende information, smil og glade stemmer lød dagen igennem fra den travle hospitalsgang.

En fryd

Hele huset emmer af engagement og professionalisme, så det er en fryd for både øje, krop og sind.

Om man er patient eller besøgende, så mødes man overalt af venlighed og et dedikeret personale.

Herfra skal lyde et stort tak. Bare tak!

FÅ ABONNEMENT