Lige behandling til alle
– KL Guld & Sølvs DNA har altid været en god service, og det kommer du rigtig langt med, smiler guldsmeden, da han har vist ned i butikkens anden ende, hvor der endnu er stille. Her er der udover smykker i montre også en væg fyldt med pokaler i forskellige størrelser.
– Og hvad er en god service? spørger han og svarer selv:
– Det er at imødekomme kunden på det plan, som kunden er. Her gør vi ikke forskel på, om det er den høje eller lave person. Du kan heller ikke se på en person, der kommer ind i træsko, om de køber for 20, 100 eller 2000 kroner. Men stadigvæk skal de have den samme behandling. Så oplevelsen her i butikken skal kort sagt være den samme for dronningen såvel som for posedamen, siger Brian Carlsen, som sammen med sin søster bevidst værner om familievirksomhedens renommé.
– Vores forældre har haft godt fat i deres generation, og de kunder holder ved. Men vi er kommet godt med på næste generation og de unge mennesker. Den gensidige respekt gør meget. For hvis ikke kunderne behandles godt og får noget ekstraordinært, så handler de i stedet på nettet. Og det gælder ikke kun de unge. Det gælder alle generationer. Jeg har det sådan, at jeg sælger ingen varer, jeg sælger service. Får du en god behandling i butikken, så kommer varen bagefter. Laver vi en halskæde eller skal der et batteri i et ur, så kan kunden få lov til at vente, siger han og deler en lille hemmelige salgsstrategi. For mens kunderne venter i butikken, har de jo noget at se på i form af varerne i butikken, og så får de måske lyst til at gøre et ekstra køb, forklarer den garvede sælger, der selv kom med i familievirksomheden for seks år siden, mens søsteren Dorthe har været i butikken i hele 25 år.