I en sms til Radio IIII skrev Jesper Gredsted Smidth nemlig:
"Jeg har reflekteret over vores samtale i går, og min egen holdning til tonen på de sociale medier og i den politiske debat. Jeg bliver nødt til at lægge mig fladt ned og erkende, at de kommentarer, du har fundet, ikke er i orden."
"Nogle gange ryger følelserne i fingrene, men det er ikke i orden, hverken på skrift eller i tale. Efter mit første møde med kritisk journalistik har jeg også erkendt, at stædighed nok kan gøre at opgaver bliver løst, men jeg skal også være klar til at erkende fejl, og stå ved dem. Jeg skulle ikke have stået fast på noget af det i første omgang."