Efter massiv kritik: Danske Dancenter-ledere rejst til Indien
Siden den 12. maj har et team af danske medarbejdere været i Delhi i Indien for at bidrage til en forbedring af selskabets kundeservice.
Meget er blevet sagt og skrevet om Dancenter og det indiske moderselskab Oyo, som i 2019 opkøbte @Leisure Group, der på daværende tidspunkt ejede Dancenter.
I medier over hele landet er der blevet skrevet om store rabatter på husene, anullerede bookinger, gæster der er blevet indkvarteret i ubeboelige huse, udlejere der ikke får deres penge og en ikke eksisterende kundeservice.
På Bornholm er lokalkontoret forsvundet, for så pludselig at dukke op igen, og husejere beretter om en uendelig mængde af ubesvarede mails og opkald.
I en pressemeddelelse fortæller Dancenter nu, at de har sendt et dansk team til Indien for at "bidrage til forbedringen af kundeservicedriften og processer mellem lokale kontorer og hovedkvarteret".
Her er det blandt andet et mål at optimere beslutningsprocesser, når det kommer til økonomi, teknologi og politik, hvilket selskabet tror på vil løfte serviceniveauet.
Der bliver diskuteret kundeservice, teknologi og mange flere ting i Delhi, hvor Dorthe Friis (forrest ved skærmen) og hendes team er på besøg. Eget foto.
Omfattende standardprocedure
Dorthe Friis er chef for boligejerservice i Dancenter, og det er hende og en række nøglemedarbejdere fra hendes team, som siden den 12. maj har været i Delhi i Indien.
Under mødet bliver der fokuseret på at skabe en omfattende standardprocedure til at løse telefon- og mailforespørgsler, ligesom der afholdes møder med centrale kundeserviceteams for at tilpasse sig globale standarder indenfor branchen.
De vil samtidig arbejde på at træne serviceagenter i at løse alle tekniske boligejer- og kundeproblematikker effektivt.
– Det er afgørende for os at give en god kundeoplevelse på tværs af alle kontaktpunkter. Under dette besøg arbejder vi derfor på at bygge broer mellem vores hovedkvarter i Indien og vores forskellige, lokale kontorer i Danmark. Det vil sikre, at processer bliver gnidningsløse, og at ingen bolde bliver tabt på noget tidspunkt. Vi kan se, at dette hands-on tiltag hjælper med at forene og styrke vores nuværende operationer på tværs af kontorer, fortæller Dorthe Friis i en pressemeddelelse fra Dancenter.
Vil fordoble porteføljen
Det er ikke første gang, at danske ledere besøger det indiske hovedkvarter, og i de kommende måneder vil flere danske ledere tage til Indien for at arbejde videre, ligesom Ritesh Agarwal, stifter og administrerende direktør for det indiske moderselskab OYO løbende er i Danmark.
Selskabet er desuden i gang med at ansætte 50 nye medarbejdere i Danmark indenfor kundeservice og forretningsudvikling for at styrke den lokale tilværelse og skabe en bedre tilgængelighed for både gæster og boligejere.
Dancenter offentliggjorde for nylig en investeringsplan på 350 millioner kroner til at fordoble den nuværende portefølje og optimere teknologiske tjenester i Danmark.
Virksomheden planlægger at fordoble sin nuværende portefølje af over 8.000 sommerhuse i Danmark inden for de næste fem år.
Om DanCenter:
Dancenter er Danmarks ældste ferieboligudlejningsselskab, og den kunne fejre 65 års jubilæum i 2022.
Virksomheden er grundlagt af Dansk Turistråd - i dag kendt som VisitDanmark - i 1957 med Kurt Holmsted som direktør.
I 2001 bliver virksomheden opkøbt af Land & Leisure, som på daværende tidspunkt var et børnnoteret dansk selskab.
I 2016 bliver selskabet opkøbt af det europæiske selskab @Leisure Group.
I 2019 tiltræder Kim Holmsted som er søn af Dancenters stifter som administrerende direktør efter 25 års arbejde i Dancenter.
Samme år opkøbes det europæiske selskab af den indiske hotelkæde Oyo.
I 2022 opkøber Dancenter virksomheden Bornholmske Feriehuse, som har et tæt samarbejde med Team Bornholm om udlejningen af de mange ferielejligheder rundt omkring på Bornholm.
Samme år fratræder Kim Holmsted stillingen som direktør, og i stedet får indiske Ayush Mathur ansvaret for driften i hele Europa.
I 2024 er udlejningsbureauet havnet i en shitstorm over hele Danmark. Husejere og gæster forsøger at råbe Dancenters ejere op med krav om erstatning og historier om ferier, der er gået i vasken, men Tidendes kilder fortæller, at det er svært at komme i kontakt med nogen, der kan hjælpe.
Psykisk sygdom – en usynlig kamp
NYT JOB
MEST LÆSTE

En sijllavitta
‘Sijllagjæl’ (indvolde fra sild) som man klaskede op på en væg i forskellige figurer, fx et ansigt, for at forskrække folk om natten, idet det lyste (fosforescerede). Teinnæs illustrerer ordet med følgende citat: ‘Pass du på, ønte varr så vikti, æjlla kajn du tro jâ ska lawa dai en sijllavitta’.
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration