Med Atlantis kan DAT udnytte sin flåde af fly bedre og udfylde huller i flyenes drift og dermed også optimere egen drift, og med samarbejdet konsoliderer Atlantis sig på et marked, der om noget har været hårdt ramt af den verdensomspændende covid-19-krise.
– Vi er et mindre, dansk familieejet selskab i modsætning til de store, tunge spillere i branchen, som selvfølgelig også har deres fordele. Ved at være mindre har vi nogle fordele i forhold til at være omstillingsparate, når det kræves. Samtidig har DAT et rigtigt godt samarbejde lokalt med fagforeningerne, og her finder man altid en vej til at lykkes med de planer, vi har, også selv om de bliver ændret med kort varsel – og det er en af vores forcer, understreger Jesper Rungholm således.
Spændende miks
Også Ibrahim Ramadan, medejer og direktør i det nye Atlantis, er glad for samarbejdet og det nye selskab:
– Med DAT vil Atlantis kunne tilbyde et spændende miks af de traditionelle og populære charterdestinationer og helt nye destinationer, som vi kan beflyve med rutefly. Mulighederne med denne konstellation er mange, siger han i pressemeddelelsen.