Bornholm får plads på særligt rejsekort

Bornholm får plads på særligt rejsekort
Thomas Guldbæk fra Bornholm Food Tours ser optagelsen på Meaningful Travel Map som et kvalitetsstempel og en invitation til samarbejde. Pressefoto
ERHVERV | 14. AUG • 19:00
Henrik Nielsen
Journalist
ERHVERV | 14. AUG • 19:00

Destination Bornholm tror på flere gæster fra Nordamerika.

Organisationen Tourism Cares arbejder for at fremme bæredygtighed og meningsfuld aktivitet inden for rejse- og turismebranchen.

På hjemmesiden Tourismcares.org kan man se et interaktivt kort over produkter, tjenester, indkvarteringssteder og ture, som er bæredygtige og har en positiv indvirkning på lokalsamfund, miljøet og rejsende. Bornholm Food Tours er netop kommet med på kortet som den første oplevelse her på øen. Varra i Nexø er også med som overnatningssted.

Thomas Guldbæk og Mads Marschall har stiftet Bornholm Food Tours, der ejes af konsulentvirksomheden Foodexperts, som har fulgt processen til dørs, efter Destination Bornholm har arbejdet for at få Bornholm med i guiden, fortæller direktør Mads Clemmensen og tilføjer, at Foodexperts er stolte over at være med til, at Bornholm kommer med på Tourism Cares' kort.

– Det er en anerkendelse af det arbejde, vi gør for at skabe turisme, der bygger på respekt for natur, kultur og lokale fødevaretraditioner, siger han i en pressemeddelelse.

Kærkommen mulighed

Thomas Guldbæk fra Bornholm Food Tours synes, det er en fin historie om, hvordan lokal natur, mad og formidling bliver løftet op på den internationale scene.

– Det her er ikke bare et kvalitetsstempel, det er også en invitation til samarbejde, siger han.

Hos Destination Bornholm ser presseansvarlig Helle Mogensen optagelsen på Meaningful Travel Map som en kærkommen mulighed for at nå nye gæster på det nordamerikanske marked og for at vise, hvad Bornholm kan.

– Det understøtter vores mål om at tiltrække rejsende, der ønsker autentiske og bæredygtige oplevelser, siger hun.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT