Pernille Bülow, som har bygget konceptet op, har tidligere oplyst til Tidende, at hun skal have omkring en million kroner for julemarkedet – hvis det altså er en forening, der køber julemarkedet samlet for at drive det videre.
I arbejdsgruppen er man derfor optaget af, at det store stykke arbejde, der er lagt i opbygning og branding af julemarkedet, ikke bliver tabt på gulvet – og hvis det med tiden kan udvikle sig til et julemarked, der kan sammenlignes med de store tyske markeder, er missionen i høj grad lykkedes.
– Der er ingen på Bornholm, der ikke har hørt om julemarkedet, og selvom det ligger i Nexø, giver det noget til hele øen – ligesom Wonder eller Folkemødet i Allinge.