– Jeg har jo selv været malermester i 15 år, inden jeg startede her for et år siden, så vi vil prøve at bruge mig lidt til at være udekørende konsulent. Så kommer jeg ud og hjælper, hvis man ikke ved, hvor man skal starte.
– Det er selvfølgelig også, fordi vi gerne vil sælge maling, indrømmer han med et smil.
Han mener, at der er mange ting, man ikke kan vise med billeder, og som man ikke kan google sig frem til eller lære på youtube. Der kan han hjælpe med at finde ud af, hvordan man griber projektet an.
– Og så er det jo gamet, at man kan risikere, at folk kører til konkurrenten eller bestiller over nettet, men vi tror på det bedste i folk og regner da med, at de står hos os i morgen.
Han oplever, at folk som regel har gjort op med sig selv, om de vil købe maling i et byggemarked, eller om de vil købe maling hos en farvehandler, og så er det egentlig ligegyldigt, om de bestiller malingen på nettet eller i butikken.
– I starten tænkte vi, at de skulle beslutte sig. Vil du handle i butikken eller på nettet? Men sådan er det ikke, man skal stadig have den samme gode service, og indtil videre er vi jo så heldige, at det er lidt besværligt at få maling sendt hjem til sig selv, forklarer han.
Maling kan nemlig ikke returneres, hvis farven ikke lige passer, og derfor er der mange, der alligevel betaler lidt ekstra for at komme ned i butikken og se farverne rigtigt og eventuelt lige få et dråbe af dit og dat i, hvis den ikke lige passer i første hug.
Maling eller papvin
John Lundt gætter på, at man indenfor de næste 10 år kan få sin maling i samme emballage, som man får papvin i. En karton, der dumper ind med posten, og hvor man kan skrue på et låg og hælde den Hawaii-røde maling ud.
– Mon ikke det hele også engang kommer til at foregå på nettet, og så med store showrooms i de store byer, gætter han.