I starten syntes Ungerådet ikke, at de blev involveret nok. Men med tiden gjorde de det så godt, at der blev revet og flået i dem fra alle sider.
Alle ville i kontakt med dem - have repræsentanter fra Ungerådet med på møder, i bestyrelser og på rejser til for eksempel Baltiske lande.
At det blev så omfattende at melde sig ind og sige ja til at deltage i Ungerådet har skræmt “næste generation” af Ungerådet medlemmer. Og derfor er der pt ikke noget Ungeråd.
Succes har dræbt
Man har klandret Ungerådet, at de ikke har gjort det godt nok, i og med at Ungerådet er ophævet. Ingen turde melde sig til at overtage tjansen. Ungerådet har gjort det fantastiskt og det er netop den succes der har lagt dem ned.