Det har ikke været let - og det er heller ikke let for de fleste andre lokale dagblade rundt om i verden. Papiraviserne har toppet som papirmedier. Bornholm har haft mange dagblade. Men i dag har vi én enkelt avis igen – Bornholms Tidende.
Igennem de senere år har abonnementsfald, corona, øget journalistisk konkurrence og den globale digitalisering udfordret Tidende. Men efter tre år med store økonomiske underskud er det nu lykkedes os at vende avisskuden på Bornholm. Sejlene er rebet til morgendagens storme med et rent driftsresultat, der er fire millioner kroner bedre i 2022 end 2021. Bornholms Tidende A/S kommer ud af 2022 med et overskud efter skat på 98.661 kroner.
Selvom 2022 bød på krig i Ukraine og forbruger- og energikrise, har langt de fleste abonnenter holdt fast i sammenholdet om Bornholm og fortsat deres abonnementer. Det har de gjort, selvom priserne på el og mad er eksploderet og har udfordret langt de fleste husholdningers økonomi. Samtidig er vi lykkedes at hæve annonceomsætningen i Tidende, fordi annoncørerne på Bornholm trods Facebook, Google og en palette af andre digitale muligheder stadig i stor grad foretrækker at kommunikere med bornholmerne i deres egen avis på papir og net.
23.000 bornholmere læser med hver uge i papiravisen Bornholms Tidende, og cirka 14.000 følger med hver dag på Tidende.dk, selvom vi endnu ikke er nået op på de 40.000 indbyggere, vi gerne vil her på Bornholm.