I 2016 fik jeg en meget svær depression, som jeg havde meget svært ved at komme ud af, og det resulterede i et halvt års ophold på psykiatrisk afdeling. Efter at være blevet nogenlunde frisk, blev jeg udskrevet og blev i den forbindelse anbefalet at prøve at bruge Lindehuset.
Jeg mente selv, at jeg var nogenlunde frisk på det tidspunkt, men når jeg ser tilbage på det i dag, så kan jeg godt se, at jeg stadig var noget omtåget af eftervirkningerne af min depression. Det eneste, som jeg kunne finde ud af, var at sidde i sofa og kigge på de andre.
Men ret hurtigt var der et personale, som satte sig ned og snakkede med mig. Jeg oplevede det ikke som en fagperson, der var ansat til at snakke med mig, men snarere som et menneske med et oprigtigt ønske om at hjælpe mig med det, som jeg her og nu havde brug for.
Da jeg interesserede mig for computere, så blev det hurtigt foreslået at lave noget, som huset havde brug for: diverse opslag, en ugeavis, fremmødelister. Derudover blev der startet en fotogruppe op, som jeg også deltog i.
Dette gjorde, at jeg pludselig havde en funktion, og at det, som jeg foretog mig, gav mening for mig.