Pava vil være Tidendes hofreporter
Poul Pava har store planer for det kongelige besøg på øen, ligesom han gerne vil bo i chefredaktørens sejlbåd.
– Hallo, Pava. Har du noget til mandag?
Ja. Jeg er ved at forberede et interview i anledningen af, at kongeparret besøger Bornholm her i august. Der er en lang række af spørgsmål, som jeg er i gang med ja.
– Det har vi ikke aftalt, Pava. Du skal ikke have adgang og pressekort fra Tidende. Det løb er for længst kørt.
Nå og hvad så?
– Jeg siger blot lad være med at spilde tid på det projekt, for det skal du ikke, min ven.
Hvorfor ikke det da? Jeg har en masse gode spørgsmål, og jeg er selv royalist, og jeg kan godt skrive en god artikel om dem. Det mener jeg godt, jeg kan, Kristoffer.
– Ja. Men det skal du ikke. Så find meget gerne på noget andet, Pava.
Jeg har også en anden ide. Det er at tage rundt i de bornholmske havne og lave historier om havnegæster, som ankommer til øen og så lave interview med dem.
– Øjeblik, Pava. Jeg skal lige tage et andet opkald.
Så vil jeg i den anledning høre, om jeg kan låne din sejlbåd og så sejle rundt i den i august og bo i den som Tidendes flydende debat-redaktion med mig som bagmand. Jeg har nemlig haft båd selv, og jeg er god til at sejle.
– Øjeblik, Pava.
Hallo for fanden. Jeg skal bruge en båd til det projekt.
– Det bliver desværre ikke min båd. Selvom det er en brugt gammel båd, så er vi meget ømme over den i familien.
Jeg vant til at sejle, Kristoffer.
– Jeg har besøgt dig i din campingvogn, Pava. Det lugtede meget af røg, og det skal vi absolut ikke have ned i kahytten.
Jeg ryger oppe på dækket og ikke nede i kahytten. Ro på, chef. Jeg kan også stå på land og ryge.
– Ja. Men du skal slet ikke lave de historier. Det er vores journalisters opgave. Lad være med at finde på flere tiltag i den retning.
Hvorfor det da?
– Du har dine fine mandagsklummer, og det holder vi os til. Det andet, du render og finder på, er spild af både din og min tid, Pava, for det kommer ikke til at ske.
Hvor fanden ved du fra, om jeg kan komme om bord på kongeskibet eller ej. Jeg har et billede af Prins Henrik og mig. Han ville have et vendespil til sine børnebørn i sin tid. Du ved vist ikke, hvordan mine forbindelser er. Skal jeg sende et billede som bevis?
– Ja, send du bare et billede, Pava. Men det ændrer ikke på min stilling til, hvad du skal skrive om her i avisen. Nu skal jeg desværre videre, Pava.
Okay. Jeg sender det billede ind, så kan i fandenralme se, at jeg ikke er fuld af løgn og kender Prins Henrik ..
– Ja, han er jo død, Pava.
Ja. Jeg mente også kendte. Jeg er sgu da ikke total idiot vel, Kristoffer. Jeg ved da godt, han er død. Han var genial, hvis du spørger mig, og masser af humor. Det mangler du i den grad. Så er det sagt herfra min campingplads. Din humor er ligeså tør som en avisside - ligesom det meste af Bornholm er, basta.
– Ja, det har du lov til at mene, Pava. Men jeg løber igen, kig ind forbi kontoret med de 3.000 kroner, du skylder. Vi ses, Pava.
Ja, du får dem i morgen, der får jeg mit nye dankort, nemlig.
– Ja. Vi ses. Farvel.
Farvel og nye ideer er lig med nye store succeer - men ikke på Tidende. Farvel amatører alle sammen inde på den avis.
NYT JOB
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration