Kampen mod den digitale verden

Kampen mod den digitale verden
Arkivfoto.
| ABONNENT | 26. JUL 2020 • 08:05
Af:
laeserbrevsskribent
| ABONNENT
26. JUL 2020 • 08:05
Debat 

Under flytningen kollapsede mit gamle TV.

Jeg blev enig med mig selv om, at jeg ikke ville ofre penge på et nyt, da jeg af den ene af mine venner fik at vide, at jeg blot skulle anskaffe mig en velvoksen mobiltelefon, hvor jeg kun behøvede at trykke på en knap for at komme i forbindelse med den etablerede TV-verden.

Trykknappen, jeg skulle benytte mig af, havde form som de egyptiske pyramider. Farven var rød, så der skulle ikke være noget at tage fejl af.

Det skal siges, at jeg er 80 år gammel og hører ikke ligefrem til den teknisk begavede befolkning her til lands, så jeg blev glad for alle de løbende, forklarende fingre henover de farvestrålende illustrationer i et hæfte, jeg fik stukket i hånden. En ekstra ydet service følte jeg (i mit indre øre summede det: " Nogle skal åbenbart have det ind med skeer". Jeg mærkede en klam sved henover min pande plus en tiltagende dårlig samvittighed. Jeg nikkede godt nok forstående til det meste, men vidste, at jeg havde gjort det af venlighed over for ekspedienten, som jeg følte var presset af den ventende kø af "corona-truede" bag mig.

Ud af døren blev der råbt, at jeg bare kunne komme igen, hvis jeg havde spørgsmål!

Svend Aage Sandahl, forfatter

Østergade 72, 3700 Rønne