HURRA - aktivitet igen i Bodilsker skole!
Hvor var det opmuntrende at komme til rundvisning søndag 5. maj på den forfaldne Bodilsker Skole, som Michael Møller har købt og har store og spændende ”renoveringsplaner” med.
Hvor er Bornholm heldig at ha' en Michael, der allerede i andre større projekter viser sin kreativitet, visioner og mod til at gå i gang. Han har fokus på øens aktuelle boligbehov, og der er ikke langt fra tale til handling hos ham. Det er SÅ positivt.
Foreløbig er planerne at lave 24 lejeboliger og forhåbentlig en tidsafgrænset containerby på de nærliggende marker til udenøs arbejdsstyrken i forbindelse med Rønne havn og energiøen.
Mange mennesker mødte interesserede og positive op, og ét af de helt naturlige spørgsmål til Michael var: ”Hvornår kommer I så i gang!”
Og her svarede Michael forhåbningsfuldt: ”Når kommunen gir' byggetilladelsen!”
Med de bekymrende erfaringer, ikke kun jeg men mange andre har omkring den meget langsommelige sagsbehandling i kommunen, kan vi kun håbe på, at kommunen meget hurtigt spiller positivt med på denne sag og får givet en byggetilladelsen, så arbejdet kan begynde.
Umiddelbart ser jeg da heller ikke et problem i at få etableret en tidsbegrænset container-”by”, så længe der er behov for boliger til den udenøs arbejdskraft, der sikkert kan transporteres frem og tilbage i busser. I stedet for en masse snak om det aktuelle boligproblem, så er her allerede en løsningsmodel. Så jeg håber ikke, kommunen vil ha' en masse planlægningskrav, der kun og unødigt vil forsinke projektet og betyde, at boligbehovet fortsætter.
Held og lykke til Michael Møller. Vi er mange, der vil følge med i alt det, der skal ske med Bodilsker Skole.
NYT JOB
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration