Kære Jørgen Hammer. Jeg har læst dit læserbrev i Bornholms Tidende. Du rettede det mod en yngre mand, vores nye chefredaktør. Du har stadig samme holdning som førhen, at du er modstander af en tunnelforbindelse. Jeg fastholder også mit standpunkt, at jeg går ind for en tunnelforbindelse.
Vi har vores ret til at have forskellige synspunkter, men forskellen mellem chefredaktøren og dig og mig er alderen! Og i mine øjne skal vi lade ungdommen og de yngre tage deres egne beslutninger om fremtiden. De har en fremtid på 35-40 år til at tage beslutninger i, til at lave handlinger og vurderinger ind deres hverdag. For 30 år siden tog vi vores beslutninger ud fra de forudsætninger, vi havde dengang. Og for 30 år siden drømte kun få om de telefoner, it-tjenester, sociale medier, klimaforandringer med videre, som der er i dag.
Fra den dag, hvor den politiske beslutning om en tunnelforbindelse bliver taget, vil der gå cirka 15 år før forbindelsen kan indvies, og da er det nok hverken dig eller mig, der står på første række. Lad dem der har fremtiden tage beslutning om dens indhold. Og lad os andre glæde os over det, vi satte i gang, i stedet for at kloge os på, hvad de andre skal gøre. Hver generation har sin viden og sine muligheder.