Det var udgangspunktet for min nabos og min Rønne Pride 2021 i lørdags, og vi vil gennem dette læserbrev sige tak til de mennesker, der dukkede frem af disen.
Vi fik hyldet mangfoldigheden, det at leve i et demokrati, hvor vi heldigvis kan og må leve, som vi vil. En hyldest til at bryde det gamle "os og dem" ned og så bare sige "os alle", for vi er mennesker alle sammen, uanset køn, race, religion og seksualitet.
Tak for de mange likes, både på de sociale medier og i virkeligheden. Næste år satser vi på at afholde Rønne Pride 2022 tidligere, så det ikke kolliderer med Copenhagen Pride, og vil hermed opfordre politikerne og de religiøst funderede til at deltage i festlighederne, som nok bliver på en anden måde end i år.
Noget helt andet: Jeg tager, som homoseksuel, stærkt afstand fra Nørrebro Pride 2021, der ikke ville have hvide eller heteroseksuelle med. Det er da en stor skændsel og skandale. Dette skader hele demokratiets ånd og LGBTQ+-miljøet ved ikke at vise tolerance og mangfoldighed.