Det er ikke første gang, jeg er uenig med Bornholmslinjen om noget. Det har vi prøvet før, faktisk af et par omgange. Og jeg synes altid det ender på samme måde, nemlig med at de refererer til deres skriftlige vilkår og paragraffer, og så kan man ikke komme længere. Det virker ikke som om kundetilfredshed er noget, der vægtes særligt højt. 1.5/5 på Trustpilot kommer jo heller ikke af sig selv. Kedelig monopol-opførsel.
Så lad mig tage til genmæle. Jeg har læst mine pendlervilkår. Jeg kan ikke finde noget om, at pendlerfordelene kun gælder så længe Express 1 ikke er solgt over Maxs kapacitet. Så, som det står i min aftale, kan jeg købe og ændre billetter i henhold til pristrappen, som for mit vedkommende for nuværende betyder 259 kroner.
Det var heldigt, jeg overhovedet tjekkede, og ikke bare tog det for gode varer, at færgen rent faktisk var udsolgt – for det var den jo ikke.
Jeg endte med at købe en ny billet, og rykke min pendlerbillet langt ud i fremtiden. Så rejste jeg med færgen og sendte derefter en klage til kundeservice med en afsluttende linje om, at hvis de var uenige i ovenstående konklusion, ville jeg gerne bede om en reference til et skriftligt vilkår, der beskriver den absurde finte, der bliver kørt her. Jeg fik et svar, som ikke refererede til noget som helst skriftligt vilkår, men i stedet bare forklarede mig alt det, den søde dame i telefonen allerede havde forklaret mig.
Så nu tænker jeg den står på forbrugerrådet, og i den forbindelse tænker jeg også, det kunne være relevant for andre med pendlerordning at kende til denne absurde finte, så man ikke går og tror, at Express 1 nødvendigvis er udsolgt, bare fordi det står på deres hjemmeside, når man er logget ind.