Jeg endte med at købe en ny billet, og rykke min pendlerbillet langt ud i fremtiden. Så rejste jeg med færgen og sendte derefter en klage til kundeservice med en afsluttende linje om, at hvis de var uenige i ovenstående konklusion, ville jeg gerne bede om en reference til et skriftligt vilkår, der beskriver den absurde finte, der bliver kørt her. Jeg fik et svar, som ikke refererede til noget som helst skriftligt vilkår, men i stedet bare forklarede mig alt det, den søde dame i telefonen allerede havde forklaret mig.
Så nu tænker jeg den står på forbrugerrådet, og i den forbindelse tænker jeg også, det kunne være relevant for andre med pendlerordning at kende til denne absurde finte, så man ikke går og tror, at Express 1 nødvendigvis er udsolgt, bare fordi det står på deres hjemmeside, når man er logget ind.
Jeg er ikke bare gammel og sur, og jeg er ikke ude på at køre en smædekampagne mod Bornholmslinjen. Men jeg synes, det ville klæde dem at opføre sig ordentligt. Og når de nu selv er så insisterende på at regler og vilkår gælder, synes jeg også, det er på sin plads at udfordre dem, når de 'glemmer' at oplyse, at pendlerordningen ikke gælder for alle billetter.
Derudover, tak til Bornholmslinjen for mange gode rejser. Jeg kan faktisk godt lide at rejse med dem. Men jeg synes, de skal lave det her om.