TV2 Bornholm og Bornholms Tidende har til tider haft vanskeligt ved at trænge igennem til Folkemødets bestyrelse og direktør Peter Christiansen for at få kommentarer til historier, medmindre der var tale om positive af slagsen.
Berlingske bragte onsdag en stor historie om Folkemødets kommunikation med de lokale medier. Eller mangel på samme. For det har ifølge de to mediers chefredaktører været vanskeligt at få toppen af Folkemødet til at stille op, hvilket har været uvant for begge medier i forhold til tidligere år. TV2 Bornholms direktør, Jan Jørgensen, fortæller til Berlingske, at Folkemødets ledelse blot har ønsket én ting fra de lokale medier:
– At vi bare skal fortælle de positive historier. Jeg kommer til at tænke på Irak-krigen, hvor Saddam Hussein havde en informationsminister (ham, der blev kendt som komiske Ali, red.), der benægtede, at de amerikanske tropper kørte ind i forstæderne i Bagdad. En forening, der har den karakter, som foreningen bag Folkemødet har, skal kunne tåle kritisk journalistik, siger han.
Chefredaktør på Bornholms Tidende, Kristoffer Gravgaard, kalder Folkemødets strategi for en medieboykot, men det vil hverken direktør Peter Christiansen eller formand Vibe Klarup, anerkende.