Den lange vej har bragt dem til Gudhjem, og vinden har været god. De er en uge før tidsplanen. Derfor skal de tilbringe cirka to uger i havn. Tirsdag blev skibet manøvret fra den ene side af havnen til den anden. Det foregår ved en masse trækken i torve, der er fæstnet på kajen og tilbage på skibet. Det skulle over på den anden side, tættest på Gudhjem, da de tirsdag skulle af med det sidste gods de havde i lasten.
Der var råben og skrigen på tværs af havnen, instruktioner blev råbt fra land til skib og tilbage igen. Et stort skib, der stiller og roligt flyttede sig på tværs af havnen. Alt imens blev christiansøfærgen sendt af sted med morgensang, uden at ænse det store skib i ryggen, der kom nærmere. Skibet i sin egen bevægelse flød lydløst over vandet. Det var kun instruktionerne, der fløj over havnen med en vis overdøvende effekt. Skibet kom sikkert på plads.
4.000 flasker vin gik på land i Gudhjem, og alle sammen var bestilt af Provianten. Vinen blev fragtet i en kæde af menneskearme, der bar kasserne fra bunden af skibet og op på paller, der stod på land. Herfra skulle alle kasserne åbnes, flaskerne skulle op, og klistermærker blev sat på flaskerne, der viste, at vinen var fragtet ved vind og sejl.
At flytte et stort skib uden motor kræver koordination og tålmodighed. I vandet i havnen roede Jules Nydell rundt i en lille robåd. Han fragtede ender af tovværk fra skib til kaj. Jules er bosun og kaldet bådsmand på skibet. Det er en skibstitel, der giver ham ansvaret for skibets dæk og vedligeholdelse af skibet.
– Det er et meget gammelt skib, og derfor er der rigtig meget vedligeholdelse af det. Vi vander det en gang om dagen blandt andet. Det gør vi, for at træet udvider sig, og båden derfor holder tæt, og der ingen sprækker er, fortæller Jules Nydell på engelsk.