– Normalt kommer vi jo ind imellem ned i butikken og står eksempelvis for at servere smagsprøver, fortælle om Coops mærkesager eller om scan og betal og så videre, siger Ketty Fuglsbjerg.
– Det har vi glæde af på den måde, at vi så kommer til at snakke med folk om forskellige ting. Det kan være varer, de undrer sig over, og hvis der er tale om Coop-varer, og vi ikke umiddelbart har kunnet svare på det, har jeg plejet at kontakte dem ovre og spurgt om, hvorfor vi for eksempel får varer fra andre lande i stedet for lokalt. Det fik vi også et spørgsmål om på årsmødet, hvor der var et medlem, der ville høre, hvorfor vi ikke har flere lokale varer. Og det skyldes jo, at leverandørerne på Bornholm, ikke stabilt kan levere så stor en andel, som der er behov for i en butik af Kvicklys størrelse.
Kvickly i Rønne har klaret sig godt igennem 2020. Så godt, at varehuset besluttede at donere 100.000 kroner til de øvrige medlemmer af handelsstandsforeningen, hvoraf mange har været hårdt ramt af nedlukningerne på grund af pandemien. Arkivfoto: Berit Hvassum
– Vedkommende ønskede også flere økologiske varer, men der kommer jo hele tiden nye økologiske varer ind, såfremt man kan få en stabil levering, siger Ketty Fuglsbjerg.