Kæmpe kampagne i Danmark og Tyskland skal skaffe flere vinterturister

Kæmpe kampagne i Danmark og Tyskland skal skaffe flere vinterturister
| 30. NOV 2021 • 17:07
Jakob Marschner
Journalist

30. NOV 2021 • 17:07

Er flere vinterturister på vej til Bornholm? I hvert fald har Destination Bornholm netop nu de helt store fiskenet ude efter flere. Det oplyser destinationen i en pressemeddelelse.

Målet er både danske og tyske turister, og destinationen har taget en hel del metoder i brug, alt sammen under overskriften "Samme ø – nye eventyr".

I Danmark bringer kampagnen Bornholm i Jyllands-Posten, Politiken og Ekstra Bladet – og i ugebladene Billed-Bladet, Familie-Journalen, Alt for Damerne og Femina. Danskere vil også blive mindet om Bornholm med annoncer fra Google og på Facebook.

For at gøre opmærksom på et stadig mere åbent vinter Bornholm overfor øens gæster, har Destination Bornholm gennem de sidste mange uger kørt kampagner både i Danmark og Tyskland.

I trafikken optræder Bornholm for tiden på storskærme,  placeret ved trafikknudepunkter i de større byer. Også gæsterne på 55 københavnske cafeer møder for tiden Bornholm på indendørs digitale skærme.

I Danmark er fremstøddet for Bornholm nu halvvejs – det startede i uge 44 og slutter til nytår. I Tyskland er en fem uger lang indsats netop rundet af. Blandt de centrale budskaber er, at tyskerne også i november og december har mulighed for at sejle til Bornholm direkte fra Sassnitz.

Den tyske kampagne har været rettet mod delstaterne Berlin, Hessen, Niedersachsen og Nordrhein-Westphalen. Også i Tyskland har fremstøddet været båret af medier, blandt andre Hamburger Abendblatt, Berlinger Morgenpost og WAS.