'Stor tilfredshed' med færgerne

'Stor tilfredshed' med færgerne
Arkivfoto: Henrik Nielsen
NYHED | 12. SEP 2024 • 10:15
NYHED
12. SEP 2024 • 10:15

Det glæder transportminister Thomas Danielsen (V), at passagertilfredsheden er høj på færgeruterne Rønne-Ystad og Rønne-Køge. Meldingen kommer i kølvandet på en kundetilfredshedsundersøgelse blandt passagererne i højsæsonen i år.

Passagererne på Bornholmslinjen er generelt tilfredse med Bornholmslinjens færgebetjening af Bornholm.

Det viser den halvårlige kundetilfredshedsmåling, instituttet Analyse Danmark har gennemført blandt passagererne i højsæsonen i år. Konkret er målingen foretaget blandt passagererne, der har rejst på ruterne Rønne-Ystad og Rønne-Køge i perioden mellem den 1. juli og 31. juli.

Passagererne er blevet foreholdt forskellige emner såsom "færgerejsen alt i alt" og "personlig betjening", hvorefter de er blevet bedt om at give deres mening til kende på en 5-punktskala, hvor 1 er meget utilfreds og 5 er meget tilfreds.

Bornholmslinjen ligger på alle målte parametre på 4, altså tilfreds eller derover, hvilket Transportministeriet karakteriserer som, at færgens brugere kvitterer med stor tilfredshed med færgeruterne.

– Færgebetjeningen til og fra Bornholm er vigtig, og det er af afgørende betydning, at brugerne er tilfredse med denne. Derfor glæder det mig, at passagerertilfredsheden er høj, siger transportminister Thomas Danielsen (V) i en pressemeddelelse fra Transportministeriet.

Cadeau til medarbejderne

Resultatet af sommerens kundetilfredshedsmåling er ikke meget anderledes end det, der viste sig efter undersøgelsen på samme tidspunkt sidste år. Kategorien "personlig betjening" er steget med 0,1 point mens kategorien "rengøring og vedligeholdelse" er faldet med 0,1 point. De tre andre kategorier har fået samme resultat som sidste år.

Molslinjen oplyser, at rederiet er glad for resultatet af undersøgelsen.

– Hver gang vi får en positiv måling på vores kundetilfredshed, er det en cadeau til vores medarbejdere på Bornholm. Det er altid vanskeligt, når man skal indsætte en helt ny færge på en rute, og også derfor er det dejligt, at gæsterne kan lide Express 5 og det løft, den har givet trafikken til og fra Bornholm, lyder det fra rederiets pr- og kommunikationschef, Jesper Maack.

Kundetilfredshedsmålingen gennemføres hvert halve år som en del af Molslinjens kontrakt med staten. Er gennemsnittet under 3,5 for et kriterie, pålægges Bornholmslinjen en bod.

Kundetilfredshed skala 1-5 (1: meget utilfreds, 5: meget tilfreds)

Færgerejsen alt i alt: 4,3

Personlig betjening: 4,2

Rengøring og vedligeholdelse : 4,1

Færgen og adgang til færgen: 4

Information og billetkøb: 4,1

Kilde: Transportministeriet



Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT