Jesper Maack siger, at Bornholmslinjen i stedet for at henvende sig til Rejseplanen henvender sig direkte til hver enkelt kunde ved at sende en sms med oplysninger om, at færgeafgangen er blevet aflyst eller flyttet. Derudover orienterer rederiet på sin egen hjemmeside.
– Jeg kunne forstå, hvis det var vigtigt for folk at kunne gå ind i Rejseplanen og se noget om Molslinjen, hvis de ikke fik besked, men det gør de. Og i øvrigt sejler vi med ret høj regularitet, siger han.
I tilfælde af ændringer i Bornholmslinjens sejlplan er der en lang liste af mennesker, som får besked, deriblandt DSB, Bornholmerbussen og Kombardo Expressen. Men ikke Rejseplanen.
– Rejseplanen er en privat virksomhed, og integrationen mellem Rejseplanens og vores systemer er tæt på en umulighed, for vi har spurgt på et tidspunkt i forbindelse med noget busdrift. Det vil være en meget bekostelig affære,siger Jesper Maack.