Kundernes tilfredshed med færgebetjeningen til og fra Bornholm er højere for sommeren i år end samme periode sidste år. Det fortæller Transportministeriet i en pressemeddelelse. Baggrunden er en måling af kundetilfredsheden i højsæsonen.
– Bornholmslinjen er afgørende for, at det bornholmske øsamfund kan fungere. Det er derfor glædeligt, at færgebetjeningen møder tilfredshed blandt kunderne. Færgefarten er med til at binde Bornholm tættere sammen med resten af landet, og derfor er det også vigtigt, at færgebetjeningen lever op til brugernes forventninger, siger transportminister Thomas Danielsen (V) i pressemeddelelsen.
Tilfredsheden blandt rederiets kunder måles jævnligt på fem parametre, og moderselskabet Molslinjen kan ifølge kontrakten med Transportministeriet pålægges en bod, hvis kundernes tilfredshed er lav. Da kundetilfredsheden generelt har været god, pålægges rederiet ikke en bod på baggrund af højsæsonen 2023, fremgår det.
De fem parametre er færgerejse alt i alt, personlig betjening, rengøring og vedligeholdelse, færgen og adgang til færgen samt information og billetkøb. Kunderne vurderer deres tilfredshed på en skala fra 1 til 5, og er gennemsnittet under 3,5 for et kriterie, pålægges rederiet en bod.