– Det kræver jo, at Express 5 skal være udsolgt, og at Max' max-kapacitet skal være udsolgt. Vi er i konkurrence med os selv, siger han.
Express 1 har ifølge færgeselskabets oplysninger plads til 520 passagerer mere end Max. De to færger har plads til henholdsvis 1.400 og 880 personer om bord. Molslinjen ønsker, at der bliver tale om en prøveperiode.
– Hvis ordningen bliver vedtaget, er det efter vores ønske, at det bliver i ét år, hvor vi prøver det. Hvis det viser sig, at Max' og Express 5's kapacitet er nok, er det jo ikke en god idé, siger Jesper Maack og cementerer sin pointe:
– Her er det os, der løber den forretningsmæssige risiko. Vi skal sætte nogle priser, som folk rent faktisk gider købe billetter til. Og det vil blive meget tæt på priserne fra Max.
Ingen af medlemmerne i trafikkontaktrådet stillede sig kritisk over for selve ideen, fortalte Jacob Trøst (K) til Tidende i fredags.