– Hvis ordningen bliver vedtaget, er det efter vores ønske, at det bliver i ét år, hvor vi prøver det. Hvis det viser sig, at Max' og Express 5's kapacitet er nok, er det jo ikke en god idé, siger Jesper Maack og cementerer sin pointe:
– Her er det os, der løber den forretningsmæssige risiko. Vi skal sætte nogle priser, som folk rent faktisk gider købe billetter til. Og det vil blive meget tæt på priserne fra Max.
Ingen af medlemmerne i trafikkontaktrådet stillede sig kritisk over for selve ideen, fortalte Jacob Trøst (K) til Tidende i fredags.
– Vi mangler at finde ud af nogle detaljer om, hvilke tal man kan lægge til grund for, hvornår Bornholmslinjen har opfyldt sine kontraktforpligtelser til at stille billige billetter til rådighed. Men jeg vil umiddelbart mene, at det er små knaster. Det vigtigste er, at alle tre parter mener, at det er en løsning, som vi kan se os selv i, sagde borgmesteren.