Employer branding kan være med til skabe et billede af virksomhedens kommunikation, identitet, image, omdømme og kultur. Disse forskellige elementer skal hænge sammen, og hvis virksomheden består af et godt Employer Brand, så er det netop grundet, at der er synergi i disse forskellige aspekter. De skal harmonere for, at du kan give indtrykket af om din virksomhed er stærk, skarp og stabil.
Vi lærer allerede om på uddannelserne, at netværk er en af de nøgler og kilder, der gør, at du kan overleve i mange forskellige brancher. Employer Branding har ændret sig drastisk hen over flere år. Det er ikke en ny tilgang til brand strategi, men den bliver hyppigere anvendt.
Vi ved, at når efterspørgslen stiger på arbejdskraft, så kan det blive en udfordring at finde frem til medarbejdere, der er kvalificerede og talentfulde nok til de stillinger, der bliver udbudt. Derfor kan Employer Branding være en unik mulighed for at udpensle et billede af, hvordan virksomheden agerer, og hvad medarbejderne deri står for.
Hvilke fordele har Employer Branding?