Fordelene ved Employer Branding

Fordelene ved Employer Branding
GARUDA.DK |

Employer Branding er en nyere strategi, der bliver anvendt, så din virksomhed kan bliver præsenteret som værende attraktiv, interessant, spændende og hyggelig. Det skal være en mulighed for nuværende medarbejdere at føle stolthed og tilfredshed, når du tegner et billede af til offentligheden om, hvem din virksomhed er.

Dernæst skal det få fremtidige og potentielle nye medarbejdere til at vælge at ansøge i netop din virksomhed. Det er vigtigt, at du altid har muligheden for at skabe et godt billede af, hvordan virksomhedskulturen arter sig på din arbejdsplads.

Hvad betyder Employer Branding?

Employer branding kan være med til skabe et billede af virksomhedens kommunikation, identitet, image, omdømme og kultur. Disse forskellige elementer skal hænge sammen, og hvis virksomheden består af et godt Employer Brand, så er det netop grundet, at der er synergi i disse forskellige aspekter. De skal harmonere for, at du kan give indtrykket af om din virksomhed er stærk, skarp og stabil.

Vi lærer allerede om på uddannelserne, at netværk er en af de nøgler og kilder, der gør, at du kan overleve i mange forskellige brancher. Employer Branding har ændret sig drastisk hen over flere år. Det er ikke en ny tilgang til brand strategi, men den bliver hyppigere anvendt.

Vi ved, at når efterspørgslen stiger på arbejdskraft, så kan det blive en udfordring at finde frem til medarbejdere, der er kvalificerede og talentfulde nok til de stillinger, der bliver udbudt. Derfor kan Employer Branding være en unik mulighed for at udpensle et billede af, hvordan virksomheden agerer, og hvad medarbejderne deri står for.

Hvilke fordele har Employer Branding?

Der er mange fordele ved Employer Branding. Du skal arbejde hårdt for, at Employer Branding får den effekt, som du ønsker. Det er ikke nok at holde den årlige julefrokost eller samle folk ved en kaffemaskine i løbet af dagen i kontormiljøet. Der skal mere til for, at denne branding strategi vil slå igennem.

Der kan benyttes flere kommunikationsplatforme til at udføre Employer Branding. Det er dog blevet især populært og eftertragtet at bruge de sociale medier, der giver et godt øjebliksbillede i virksomhedens hverdag. Læs mere om de fordele, som Employer Branding indeholder:

  • Fang nye potentielle jobkandidaters opmærksomhed
  • Kom frem til passive jobsøgende med underholdende budskaber
  • Tilføj flere talentfulde og relevante jobsøgende til teamet
  • Brug jeres medarbejdere som ambassadører for firmaet
  • Skab et troværdigt og ægte billede af virksomhedskulturen

Du kan starte med at spørge dig selv, om du mener, at du er en del af en attraktiv arbejdsplads, og dernæst skal dette korrigeres med resten af teamet. På den måde kan I sætte jer ned og skabe synergi i de udtalelser, der kommer ud til andre.