Vi lærer allerede om på uddannelserne, at netværk er en af de nøgler og kilder, der gør, at du kan overleve i mange forskellige brancher. Employer Branding har ændret sig drastisk hen over flere år. Det er ikke en ny tilgang til brand strategi, men den bliver hyppigere anvendt.
Vi ved, at når efterspørgslen stiger på arbejdskraft, så kan det blive en udfordring at finde frem til medarbejdere, der er kvalificerede og talentfulde nok til de stillinger, der bliver udbudt. Derfor kan Employer Branding være en unik mulighed for at udpensle et billede af, hvordan virksomheden agerer, og hvad medarbejderne deri står for.
Hvilke fordele har Employer Branding?
Der er mange fordele ved Employer Branding. Du skal arbejde hårdt for, at Employer Branding får den effekt, som du ønsker. Det er ikke nok at holde den årlige julefrokost eller samle folk ved en kaffemaskine i løbet af dagen i kontormiljøet. Der skal mere til for, at denne branding strategi vil slå igennem.
Der kan benyttes flere kommunikationsplatforme til at udføre Employer Branding. Det er dog blevet især populært og eftertragtet at bruge de sociale medier, der giver et godt øjebliksbillede i virksomhedens hverdag. Læs mere om de fordele, som Employer Branding indeholder: