Turister får chatagent

NOTITS | 18. SEP • 08:57
NOTITS | 18. SEP • 08:57

Når turister i fremtiden skal finde oplysninger om Bornholm, kan det nu også ske ved hjælp af en AI-løsning, som beskrives som en chatagent.

Det skriver Destination Bornholm i en pressemeddelelse.

For Destinationen vil gøre det lettere for turisterne at finde svar, når de planlægger sine ferier til Bornholm.

– Det er en helt naturlig udvikling og afgørende, at vi kan give vores gæster en god service online på en lang række sprog. Vores mål er at gøre Bornholm endnu mere digitalt tilgængelig og styrke øens position som en attraktiv destination for både danske og udenlandske gæster, siger direktør i Destination Bornholm Anders Wiberg i pressemeddelelsen.

Det er dog ikke meningen, at chatagenten skal erstatte den personlige service, men det er et supplement. For chatagenten bliver løbende overvåget gennem spørgsmålene og svarene, ligesom chatagenten kan henvise turisterne til medarbejderne i Bornholms Turistinformation, som så overtager dialogen.

Chatagenten kan finde på Bornholm.info, og den kan svare på engelsk, tysk, svensk, norsk, polsk, hollands, spansk, fransk og italiensk. Den er en del af Destinations Bornholms digitale strategi og skal give mulighed for hjælp døgnet rundt.

FÅ ABONNEMENT