Ønsker man at tage dette til det næste skridt, er det oplagt bruge det til at indføre konkurrencer. Eksempelvis kan der være en konkurrence om at være den kundeservicemedarbejder, der svarer på flest henvendelser, eller om at være den sælger, der har solgt mest.
#2: Giver et godt overblik
Det handler dog ikke blot om, at det kan motivere de ansatte. Det handler også om, at et sådant dashboard kan give et godt overblik. I og med, at det bliver lavet specifikt til din virksomhed, bestemmer du selv, hvad der skal vises på det.
Det betyder, at du nemt kan få overblik over de vigtigste aspekter af din forretning. Det kan eksempelvis være salgstal, status på kundehenvendelser eller noget helt tredje. Det er helt op til dig selv at finde ud af, hvad der giver bedst mening at få vist på et dashboard.
#3: Kan give indblik i, hvor der skal forbedres
Får man opsat et professionelt dashboard til enterprise, vil det i mange tilfælde også være brugbart, når man skal identificere de aspekter af forretningen, der skal forbedres. Da man med et eller flere af disse dashboards, kan have godt overblik, bliver det nemlig meget lettere at udpege.