Kommunaldirektøren siger desuden, at det mudrer billedet, at kommunens udgifter på de ansattes brug af deres egen bil også bliver påvirket af, at en ny app sidste år gjorde det lettere for de ansatte at indberette deres kørsel, så de kunne få den godtgjort.
– Det har fremgået ret mange gange i medierne, at "de nye regler har kostet 1,2 millioner kroner". Men den stigende udgift kommer først og fremmest, fordi vi sidste år indførte en app, som de ansatte skal bruge, når de registrerer deres kørsel, siger Sine Sunesen.
Hvad der end skyldes hvad, mener Sten Bønsing, at du for at svare fyldestgørende på spørgsmålet her skal indhente en aktuel status over ekstraudgiften i de første tre måneder med de nye regler?
– Ja. Men tre måneder er jo også ret kort tid. Skulle jeg så også have indhentet en status, hvis der kun var gået en måned, efter at de nye regler var indført? siger Sine Sunesen.
– Jeg forstår godt det principielle i, hvad Sten Bønsing siger. Jeg synes bare også, at det må ses i lyset af, hvor længe en ordning som den her har virket. Jeg kunne godt have lavet sådan en status. Men så havde den efter vores vurdering ikke sagt noget meningsfuldt og validt.