– Ja, men hvis det stod til mig, var vi der 11-12 måneder om året. Vi har forsøgt, for jeg er blevet lidt forelsket i øen, men det er ikke ladesiggørlig uden for sæsonen, så den starter i påsken og slutter i efterårsferien, hvor vi laver et skraldebang og nærmest forærer varerne væk for at få tømt butikken, og det bliver det samme med Pink Pop Up. Koncepten er egentlig det samme, varepakken er bare forskellig, og det samme er udsmykningen, så de søde mennesker, der kommer og besøger os – både lokale og turister – får en forskellig oplevelser alt efter, om de går ind i nr. 2 eller nr. 5 i gaden.
Hvordan skete det, at I åbnede første gang i 2020?
– Jeg må tilstå, at det lidt var et tilfælde, for som en sidegesjæft har jeg gennem 20 år haft en stor pop up-shop på Roskilde Festival, som hen over tre og en halv dag har et populært koncept, og det er det, vi har taget direkte med til Bornholm, da Roskilde Festival på grund af corona ikke blev til noget. Vi fik mulighed for at leje et lokale i Brøddegade i sommerferien, og så tog min makker, Morten Friis, og jeg dertil med et par håndbajere i baglommen og et par solstole og tænkte, at det kunne blive skidehyggeligt. Men sådan to tykke, voksne drenge kom til at løbe rundt på væggene for at servicere de mange kunder! Det var en helt fantastisk oplevelse. Og nu er Morten så i øvrigt på Fanø, hvor vi laver samme koncept.
Du bor egentlig i Roskilde, men er du i Gudhjem hen over sommeren?