Og hvad er det så, du har præsenteret eleverne for?
– Det er alt fra landbrug til slagteriet, som jeg har besøgt en del gange, og selvfølgelig alle de klassiske lokaliteter, men specielt med fokus på geologi og sammenhængen mellem mennesker og natur. Det har altid været min holdning, at specielt de lærere, vi uddanner i København, på et eller andet tidspunkt tager deres elever på studietur til Bornholm, og derfor synes jeg, det er vigtigt, de er klædt på til at bruge øen på en god måde. Og den er rigtig fantastisk til mange tematikker. Det er også vigtigt i forhold til, at vi gerne vil styrke optaget til læreruddannelsen på Bornholm, for det projekt er lidt udfordret af øens demografiske profil, og at mange rejser væk efter deres ungdomsuddannelse. Derfor skal vi nok arbejde på at knytte den københavnske læreruddannelse tættere til den bornholmske, så en del af de studerende dér også kommer til Bornholm. Så vi kan trække begge veje.
Det må være svært at holde så lille en uddannelse som den bornholmske læreruddannelse kørende, I kan vel næppe have lærere ansat på Bornholm?
– Jo, vi har faktisk to fastansatte lærere på Bornholm. Men ellers kobler vi vores studerende ind på nogle fleksible løsninger som for eksempel vores net-uddannelse, hvor man for eksempel mødes over Skype, men de mødes også nogle gange rent fysisk med deres medstuderende over nogle dage.