– Når du har din egen butik, så vil du gerne fremstå flot. Jeg tænker ikke på Kvickly, Føtex eller sådan noget, men den lille selvstændige bager, urmager eller andet, så er skiltet jo den måde, du reklamerer.
– Det er dit navn, der står over døren. Det er farven, der er det vigtigste – det er det, der fanger dit øje. Det næste er, at du kan læse det. Jeg vil mene, at hvis man har en lille butik, om det er en skomager, eller hvad det er, så vil man gerne have den flotteste butik, man kan have, og det er skiltet, der afspejler, hvad man er.
Hvad er det fedeste skilt, du har lavet?
– Personligt er jeg mest stolt af et skilt, jeg lavede i 1995, da jeg var lærling. Jeg var på et seks måneders intensivt skiltekursus, hvor jeg lavede et projekt med rigtig mange forskellige teknikker – med pennestrøg, bladguld, broken color, airbrush – indtil for nylig stod den på malerskolen i Irland, men efter 27 år fik jeg den så med hjem.
– Jeg er stolt af den, fordi der er så meget detalje i den. Jeg var bare 20 år gammel, men selv den dag i dag, kan jeg ikke finde fejl, når jeg kigger på den. Det kan man jo tit, når man kigger tilbage på de ting, man lavede, da man var ung. Men denne her er jeg stadig stolt af, og jeg håber, at det skilt har været med til at inspirere mange af dem der tog uddannelsen efter mig. Hvis du brænder for det, så er der ingen grænser for, hvad man kan. Alting behøver ikke være sort eller hvidt.