Pengene værd
Nej, nu – i anden akt – giver de den gas, så det er en ren fornøjelse. Alle fire har flere forskellige roller, og ja, det tilføjer naturligvis et gratis anstrøg af komik, når herrerne forvandler sig til kvinder (ikke mindst Jesper Riefensthal elegante overskæg klæder jo skønjomfruen Elsebet), men alle fire spiller så ganske vidunderligt i både gestik og grimasseren, at man må give sig hen til morskaben.
Den såkaldte fjerde væg, som udgøres af den imaginære væg mellem scenen og tilskuerrummet, brugte man næppe, lige da teatret var opført, forstod vi i første akt. Udtrykket stammer fra idéen om, at scenehandlingen finder sted i et rum med fire vægge, hvoraf den ene, der vender ud mod tilskuerne, er usynlig, hvilket gør publikum til en slags voyeurer, og i denne forestilling har Jens Svane Boutrup ydermere valgt at lade kostumeskift foregå ude i siderne til offentlig beskuelse, hvilket fungerer ganske fint.
Og når kulisserne skiftes foregår også det i fuld offentlighed med små indlagte, morsomme finter. Ikke mindst i disse situationer kommer kapelmesteren i orkestergraven i øvrigt virkelig til sin ret med sit herlige akkompagnement til forestillingen.