– Jo, det kunne man godt. Det koster jo ikke noget at have en gris hængende, hvis man har et sted. Det er noget, der kunne give noget igen. Men det kræver jo, at man har styr på det – og måske en hel del hængeplads. Hvis man først skal tjene penge på det, så skal der hænge mange.
Denne her skinke vejede 13 kilo til at starte med. Nu er den måske otte-ni kilo. Det er måske 300 kroner, der hænger og tørrer. Man kan vel snildt sælge sådan en bandit for 1500 –2000 kroner?
– Jo, men det er jo også et spørgsmål om, hvordan det bliver gjort. Der er jo nogen, der har prøvet det – og det gik ikke altid så godt. Det kræver de rette forhold. Udluftning, temperatur, fugtighed. Det er jo en videnskab.
Men den her… den har bare hængt i mit køleskab i over et år. Jeg har stort set ikke gjort noget ved den – andet end at smøre lidt smør på skærefladen.