Det var en skovarbejder fra styrelsen, der opdagede, at der fire steder var blevet fældet træer.
De mistænker, at vedkommende har forsøgt at fjerne træer for at lave nogle nye stier i skoven eller øge højde eller bredde på allerede eksisterende stier.
Naturstyrelsen Bornholms naturformidler, Georg Ask Marker, har aldrig oplevet, at der er blevet fældet så mange træer på ulovlig vis før. Da fældningen først er blevet opdaget på bagkant, så er det begrænset, hvad styrelsen kan gøre ved sagen.
– Der er ikke så meget at gøre. Vi kan ikke politianmelde det, for det vil bare blive henlagt, fordi der ikke rigtig er noget at efterforske. Det er gjort, og folk er forsvundet igen.