Ifølge Dansk Politi ser udviklingen værst ud her på Bornholm, hvor 15,7 procent af politifolkene har meldt sig syge på grund af det psykiske arbejdsmiljø. Det gjaldt 9,9 procent i 2024.
Til DR Bornholm siger politidirektør Martin Gravesen, at man ser alvorligt på situationen. Han mener, at bemandingen kan være en faktor.
– Vi har lidt vanskeligt ved at rekruttere, så i forvejen er der nogle, der skal løbe lidt hurtigere. Når der så er sygefravær, af alle mulige årsager, så skal dem, der er tilbage, løbe endnu hurtigere, og det kan give et pres. Det kan være en årsag, siger han til regionalradioen.