Det bekræfter afdelingschef i Bornholms Energi & Forsynings kommunikations- og presseafdeling, Tania Schrøder Thøgersen:
– Vi har fået en del opkald fra kunder, hvor det har handlet om, at de enten er blevet ringet op eller har fået en sms. De får at vide, at hvis de ikke betaler, vil der blive lukket for strømmen.
Tania Thøgersen oplyser, at det typisk drejer sig om den samme besked, som den 76-årige kvinde har fået. Men hun understreger, at det altså ikke er Beof, der er afsenderen, selv om det skulle fremgå af henvendelsen.
– Vi har fået 20-25 henvendelser på en dag, og det er ikke normalt. Jeg tror, at de fleste har været skarpe og undgået at blive snydt. Men da vi havde fået så mange henvendelser, syntes vi, at vi skulle advare om det, siger Tania Thøgersen om den advarsel, det bornholmske energiselskab har lagt ud på hjemmesiden.
– Vi sender i hvert fald ikke "vi lukker for strømmen-sms’er" herfra. Vi ringer ud, hvis folk ikke har betalt deres regning. Men det foregår på en anden måde. Det bliver mere en snak om, hvordan kunden vil kunne betale, end det bliver en snak om, at vi vil lukke for noget som helst. Det er sådan, vi arbejder hernede, siger afdelingschefen i Beof.