24-årig dømt for hvidvask

NOTITS | KRIMI | 23. JUN • 14:56
NOTITS | KRIMI | 23. JUN • 14:56

Tirsdag sad en 24-årig mand fra Holbæk på anklagebænken ved Retten på Bornholm.

Manden var tiltalt i en sag om hvidvask af udbytte fra flere bedragerisager. Sagen handlede om fire overførsler på i alt 6.735 kroner, og den 24-årige blev kendt skyldig i alle fire forhold.

Det første forhold fandt sted 3. december sidste år, og manden blev tirsdag dømt for at have overført penge med henblik på at skjule eller sløre pengenes oprindelse. Ifølge anklagemyndigheden var pengene direkte eller indirekte udbytte af en strafbar lovovertrædelse. Den tiltalte modtog 2.270 kroner fra en mandlig forurettet, hvorefter han overførte pengene til adskillige konti for i sidste ende at sende dem videre til en for ham ukendt person.

De tre andre forhold fandt sted mellem 5. og 8. december, hvor manden blev dømt for at have modtaget og overført penge ud fra samme fremgangsmåde. I alle tre forhold stammede pengene fra bedrageri af tre forskellige kvinder. Der var tale om beløb på henholdsvis 1.455 kroner, 2.055 kroner og 955 kroner.

Ved Retten på Bornholm blev manden idømt 10 dagbøder à 800 kroner. Derudover blev han pålagt at betale erstatning til de forurettede, der havde mistet penge.



Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’
EKSKLUSIV | ABONNENT

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’

Nogle gange har vi brug for nogen, der kan hjælpe os med at få øje på de smukke og fantastiske sider i tilværelsen.
Mad-entreprenøren fra Melsted
EKSKLUSIV | ABONNENT

Mad-entreprenøren fra Melsted

Fra vanvidskøkkenet i Rom til madfest i Gudhjem.
FÅ ABONNEMENT