– Vi har fået én klage sidste år fra én borger i byen. Den tog vi selvfølgelig seriøst og fik indrettet tingene, så det, der var adresseret, blev rettet op på med det samme. Og så fandt borgeren nye ting, der var galt, og vi rettede op på de ting, og så fandt han på nye ting. Men vi kan ikke rigtigt forhindre, at personer i baren engang i mellem griner eller taler med lidt højere stemme.
Du siger, der er kommet én klage fra én borger. Det virker underligt, hvis nævnet træffer en beslutning på baggrund af det. Kan du være sikker på, at andre i byen ikke også oplever gener?
– Selvfølgelig kan jeg ikke fortælle, hvad 800 mennesker tænker. Men rigtig mange af de lokale er stamkunder og synes, det er rigtig hyggeligt. Når du tager 800 mennesker og spørger, hvad de synes om, at det ægtepar fra Skodsborg åbner en bar i deres by, vil nogle nok have automatholdninger til det. Men langt de fleste, vi har snakket med, har været utroligt positive, fortæller han og tilføjer:
– Hvis du boede i en by og følte dig chikaneret af en lokal erhvervsdrivende, så vil du enten gå til den erhvervsdrivende eller kontakte myndighederne og formulere en form for klage. Der er kun én, der har gjort det, i hvert fald til vores kendskab. Jeg kan ikke sige, om nogen har klaget til andre instanser, som ikke er vendt tilbage til os. Men lad det ligge, der er ikke så meget at gøre ved det. Bevillignsnævnet har talt.
Klagen, I har fået, er gået på støj. Hånden på hjertet, kan du så sige, at I ikke har larmet?