En af udfordringerne er, at Sol over Gudhjem er blevet så stort og professionelt, at man har sponsorkontrakter på tre, fire og fem år. Derfor har holdet bag brug for at vide, at arrangementet kan være det samme sted i en længere årrække.
– Sammen med kommunen kigger vi på et andet område, men der er intet, der er hugget i granit endnu, og der ligger ikke nogen aftale. Vi har holdt nogle gode møder med kommunen, og efter sommer skal vi fortsætte den gode dialog, siger Mikkel Marschall.
Bedre oplevelse for publikum
Det er den store parkeringsplads nede i byen, der er tale om. Den har både fordele og ulemper sammenlignet med det setup, der har været indtil nu, og manden bag Sol over Gudhjem fokuserer på de positive.
– Nu arbejder vi på et samlet setup. Det bliver dyrere, men federe. Vi rykker det hele med, og det bliver en bedre oplevelse for publikum, det er også vigtigt. Planen er at lave noget, der er megafedt, og vi håber på stor opbakning, siger han.