Til det levende miljø bidrager både de faste butikker, og naturligvis også de små pop-ups, der sommeren over, og selvfølgelig også ved julemarkedet, dukker op i havnebyen.
De går dog heller ikke fri for at få formandens holdning med på vejen. Her inddelt i tre prioriteter - erhvervsdrivende fra Nexø, erhvervsdrivende fra resten af Bornholm, og så den tredje gruppe af pop-ups.
– Det er pisseærgerligt, hvis det er københavnere, der ikke betaler så meget som en krone i skat på Bornholm, der har et eller andet kaffehelvede til at stå, harcelerede han til morskab for de fremmødte.
Også egnens mange erhvervsdrivende, som ikke er medlemmer af foreningen, men som for manges vedkommende stadig høster frugterne af foreningens arbejde får et svirp med pisken - ligesom de eksisterende medlemmer får en opfordring til at invitere flere med og desuden være langt bedre til at stå sammen om strategiske indsatser, der gavner byens erhvervsliv.
– Vi skal sgu snakke noget bedre sammen. Det nytter ikke noget, at det skal tage så forfærdelig lang tid at banke noget op, lyder opsangen fra formanden.