– Jeg er nok lidt farvet, men det virker, som om vi har snakket med rigtig mange og påvirket rigtig mange, men med den relativt korte salgsperiode, må vi nok erkende, at data er lidt mangelfuld. Når folk er her, har de i forvejen en interesse for noget bornholmsk og fødevarer, og de er sikkert også sultne, siger Mikkel Bach-Jensen, som er daglig leder af Gaarden og sekretariatschef i Gourmet Bornholm.
Den store udfordring
Ifølge Christian Møller Holm og Mikkel Bach-Jensen er der flere udfordringer forbundet med at sælge planteproteiner i form af bælgfrugter på Bornholm, og den helt store er, at mange potentielle kunder ikke ved, hvordan de kan lave mad med dem.
– Det er der, hele udfordringen ligger. Der er rigtig mange, der ikke har brugt de her produkter i deres madlavning før, og som skal til at lære at bruge dem. Når vi snakker med folk, bliver vi mødt af, at de gerne vil have nogle opskrifter, de kan bruge og få med, når de køber et af vores produkter. Det er noget af det, der skal være fokus på, siger Christian Møller Holm.
En anden mulighed kunne være et samarbejde med lokale kokke eller andre samarbejdspartnere, som gerne vil fremhæve Foods Bornholms produkter.